Wednesday, November 10, 2010


mula mula nak wat satu loyang jer

 tup tup nampak paper cup aritu masih berbaki...so apalagi...
 version bakar

version kukus


 so ni la jadinyer....
 beterabur atas meja coz tk sempat nak susun....lari g amek anak kt sekolah....


assalamualaikum. salam sejahtera. masuk lagi kemari..sementara aku rajin....hahaha.....Ok balik jer dari amek anak kat sec. 7 tadi terus lari kedapur....sebabnya dalam keta anak dok sibuk ceta mamanya wat kek....sedap.....(anak adik yg memang ari2 aku amek dari skola kalau babahnya tak sempat, so kira manjalah dgn aku). aku pun apalagi, selongkarla almari...jumpalah apa yang aku nak buat....yummy yummy...kek cokelat...anak2 pun suka. sementara nak tunggu kul 6 amek adik dari skola...nila keje aku, satu hati ntah berapa kali  kereta aku dok menjalar kat jalanraya tu...tapi nak wat macamana...dah tanggung jawab n amanat...kenalah tunaikan. sementara tu sempatla jugak aku meneraburkan apa yg patut kat dapur...hehehe...

so anak anak, mari kita tengok apa resepinyaaa.....

kek cokelat kukus version uchu shikin

bahan bahannya:

tpg gndum 3 cawan
gula halus 2 cawan
serbok koko van houten 2 cawan
telur 5 biji
bicabonate 1 sudu teh
baking powder 1 sudu teh
minyak jagung@mazola 2 cawan
susu pekat 1 cawan
susu cair 1 tin
loyang @ papercup utk bakar @ kukus

cara caranya :

putar telur dgn gula hingga kembang
tpg, serbuk koko, baking, soda semua diayak sama
satukan minyak, susu pekat n susu cair n masukkan kedlm adunan telur dan gula yang tlh dipukul kembang tadi....gaul sebati
so baru masukkan kedalam loyang atau papercup n kukus atau bakar ikut selera. hasilnya seperti diataslerrr....

note: kalau suka buatla topping kat atasnya....kita tak buat sebab anak2 kurang suka...

No comments:

Post a Comment